På påskafton kläcktes idén..

main169
På påskafton kom en nära tjejkompis med den fantastiska idén av vi skulle genomföra tjejklassikern. Jag bara skrattade och trodde det hela var ett skämt!! Men ganska snart förstod jag att hon faktiskt menade allvar. Jag sökte stöd hos en annan vän, som även hon var involverad i planerna. Dock verkade hon tro på idén. Ok, de är ju vältränade så för dem är det väl ingen ”big deal”. Men för mig som inte har tränat ordentligt på nästan 20 år!!

Trots det låg tanken och gnagde någonstans långt inne.. ”Ingenting är omöjligt”… kanske dumt att jämföra sig med Gunde redan nu men ändå..

Så fick jag en idé inspirerad av hjärtebarnspappan Lars Erlman. Han ändrade på sin livstil och drog ihop pengar till hjärtebandsfonden. Det kanske även jag kan om än i mindre skala.
Följ länken om du vill läsa om Lars bravader; http://hjartebarnsturen.se/

Så nu har jag med bultande hjärta antagit utmaningen!!

Kommentera

